الجمعة، 3 يوليو 2009

خوف كل الخوف، لدرجة عدم الأمان..

لية كل ما اقرب تبعد

ابعد تقرب..!!

طب انا بقا اعمل اية.؟

حيرتني ابعد ولا اقرب

اخاف ولا أطمن

بخاف لدرجة اني بطمن

بطمن لدرجة اني بخاف

عايزة ارتاح مالخوف، واطمن..

اوقات بحس انة كل الأمان

واوقات اكتر احسة كل الخوف..

طب لية، وازاي، واية اللي بيحصل لكل ده..؟

ساعات اقول خليني اطمن وابعد عن الخوف..

وساعات اقول خليني خايفة احسن يروح الأمان، ومش اطمن..

خوف لدرجة الاحتياج للأمااااااااااااااااان

ويبقا السؤال

ياترة الغلط علي مين الخوف، ولا الأمان..؟؟؟؟

خوف كل الخوف، لدرجة عدم الأمان..

مجرد شعور مبهم ولازم يطلع ويترجم بأي لغة، علشان ارتاح..
مطلوب شئ واحد بس، احتواء الخوف ده، بس ازاي انا معرفش، لأزم حد يحتوي الشعور ده، علشان الخوف يروح، ويجي بدالة الامااااااااااااااااااااان
هو ده المهم



هناك 5 تعليقات:

  1. عدم الامان بيجيب الخوف حاولي تزيدي نسبت الامان في نفسك ونفسيتك الداخليه حاولي انك تتحدي الخوف هتلائي الاتين ارتبطوا ببعض للعلم
    دى بيئدي لدى فاستحاله تحسي بالامان ما دام انتي خايفه يا وزتي امته هتخلصي امتحنات باه وحشتني بجد يلا تعالي اون يا جزمه

    ردحذف
  2. السلام عليكم يا شيكو

    وحشاني كتير

    ربنا يطمن قلبك ويريح بالك يا رب

    ويكرمك ويسترها معاكي دنيا وآخرة يا رب

    ردحذف
  3. انا اسفة مش هقول تعليق بس هسال سوال واحد يعنى امان انا مثلا من غير ما احب ولا اتحب بس اتدبحت لانى رفضت الغلط اغتصبت ومش عارفة اكمل حياتى مع انى اتخطبت لواحد بيعشاقنى وانا كمان بس جوايا خوف حتى منة حد يجاوبنى ازاى احس بالامان بس بامانة انا متاكدة ان ربنا بيحبنى واقف معاية نفسى اعرف راى الشباب اكتر من البنات

    ردحذف
  4. لو حتي كنتي سبتي اسمك او علي الاقل اي طريقة اقدر اتواصل بيها معاكي، كان ممكن احاول اساعدك
    بس انتي مش سبتيلي اي خيط حتي اقدر اوصلك بي..

    واتمنا تسبي المرةاللي جاية اي وسيلة تواصل، ده لو مريتي هنا تاني :)

    بس زي ما قولت فوق في كلامي، برغم اختلاف المشكلتين ، انا مشكلتي اني مش بعرف ادي أمان لأشخاص معينين بسبب اساليبهم الخداعة.
    انما انتي مشكلتك اكبر، انتي فعلا ادبحتي، بس زي ما قولتي ربنا بيحبك واقف جمبك..
    وزي ما قولت كل اللي محتاجة انك تتمسكي اكتر بالله، وتجدي الشخص اللي يقدر يحتوي الخوف ده، لأن لو محدش احتوي الخوف ده هيزيد...
    بس ازاي بتقولي ولا حبيتي ولا اتحبيتي، وانتي مخطوبة وبتقولي بيعشقك...؟؟
    وهل هو يعرف الموضوع ده ولا لأ.؟؟

    اتمنا ترجعي تاني، وتردي علية.
    في انتظارك

    ردحذف
  5. أين أنـــت؟
    لماذا طال غيابك؟
    ارجو أن تكونى بخــير
    طمنينـــا عليــــكى

    ردحذف